Nuorisovaihto

Rotaryn monipuolisen palvelutoiminnan näkyvimpiä muotoja on nuorisovaihto. Rotary-organisaatio tarjoaa Suomessa jatkuvasti kolme eri vaihtomuotoa. Vuosivaihto tarkoittaa koko vuoden mittaista oleskelua – yleensä 3-4 perheessä – ja koulunkäyntiä kohdemaassa ja samasta maasta vastaoppilaan tuloa Suomeen koko vuodeksi. Kesävaihto tarkoittaa kuukauden mittaista oleskelua kesällä kohdemassa jossain perheessä ja sen jälkeen sen perheen lapsen majoittamista omaan kotiin kuukaudeksi. Leirivaihto on osallistumista kohdemassa kesällä johonkin teemaleiriin. Leiri on yleensä n. viikon mittainen, ja sitä edeltää viikon asuminen isäntäperheessä kohdemaassa. Lisätietoa Rotaryn nuorisovaihdosta sivuilta http://rye.fi/.

Verkkorotary on osallistunut nuorisovaihtoon 2007 alkaen vuosittain lähettämällä yhden tai kaksi suomalaista nuorta vaihto-oppilaaksi vuosivaihtoon ja toimimalla isäntäklubina Suomeen saapuvalle nuorelle. Vuosivaihdossa olemme toimineet eri vuosina yhteistyössä mm Helsingin Finlandia-Hall, Helsinki International, Kauniaisten, Lauttasaaren ja Munkkiniemen rotaryklubien kanssa, siten, että meillä on ollut yhteinen vaihto-oppilas. Lisäksi kauttamme on osallistuttu sekä kesävaihtoon että leirivaihtoon. Muutamat jäsenemme ovat toimineet myös isäntäperheinä saapuneille vaihto-oppilaille, osa jopa useamman kerran.

Nuorisovaihtoasiamiehenä klubissamme toimii Jari Karpakka, email jari.karpakka(at)kolumbus.fi

Kiinnostuitko nuorisovaihdosta?

Rotaryn kautta voit päästä vuosivaihtoon, kesävaihtoon tai leirivaihtoon. Näistä eri vaihtomuodoista voit  lukea lisää Suomen Rotaryn nuorisovaihdon sivuilta. Hakuaika seuraavan vuoden vaihtoihin on hakuvuotta edeltävänä syksynä. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä klubimme nuorisoasiamieheen ja kysy lähetämmekö vaihto-oppilaan tulevana vuonna.

Kysy rohkeasti lisää Rotaryn nuorisovaihdosta!
Klubimme nuorisovaihtoasiamies: Jari Karpakka, email jari.karpakka(at)kolumbus.fi

Kokoontumistiedot

Paikka:

Online kokous osoitteessa

Terrakokousten paikka vaihtelee ohjelman mukaan

Aika:
Terrakokous kuukauden ensimmäisenä tiistaina klo 18-20 pääkaupunkiseudulla.

Online kokous kuukauden toisena ja kolmantena tiistaina klo 21-22.