20.09.2022

20.9.2022 klubikokouksemme aluksi Charlotte Alarova kertoo, miten voimme halutessamme osallistua Sierra Leonen lasten jalkapalloturnauksen toteuttamiseen. Aiheesta tietoa myös oheisen linkin takaa https://www.facebook.com/groups/141634195903528/permalink/5553241494742744/

Tämän jälkeen kuulemme mielenkiintoisen esitelmän Aivosäätiön toiminnasta toimitusjohtaja Jenni Pajusen kertomana.

Aivosäätiö tukee tieteellistä aivotutkimusta lahjoitusvaroin. Rakennamme Suomea, jossa yhä harvempi joutuu kärsimään aivojen ja hermoston sairauksista. Säätiö tukee apurahoin muun muassa Alzheimerin taudin, aivoverenkiertohäiriöiden, MS- ja Parkinsonin tautien sekä lasten- ja nuorisopsykiatrian tutkimusta sekä lisää yhteistyössä eri alojen tutkijoiden kanssa ymmärrystä aivoterveydestä, aivosairauksista ja aivotutkimuksesta.

Esitys Verkkorotareille: Aivot on tärkein pääomamme. Niitä ei voi vaihtaa, eikä varaosia ei ole tarjolla. Aivosäätiö auttaa etsimään parannuskeinoja aivosairauksiin. Esityksessä kerrotaan aivosairauksien yhteiskunnallisesta taakasta, viimeisimmästä aivotutkimuksesta ja käydään läpi Aivosäätiön vinkit aivoterveelliseen elämään.

Jenni Pajunen on Aivosäätiön toimitusjohtaja. Hän on työskennellyt aiemmin mm. terveysteknologiayritys Planmecalla, Maailmanpankilla ja EU:lla. Hän toimii vapaa-ajallaan Helsingin kaupunginvaltuutettuna.